Forretningsbetingelser

Disse forretningsbetingelser gælder – medmindre andet er aftalt skriftligt – ved indgåelse af aftale om køb af ydelser og produkter fra Rie Jespersen ApS, c/o Rie Jespersen, CVR-nr. 39238365, Kildehøjen 180, 8240 Risskov, www.riejespersen.dk, kontakt@riejespersen.dk.

Afvikling, ændring og aflysning

Rie Jespersen ApS har ret til med 24 timers varsel at ændre tidspunktet for købte ydelser/sessioner. Ved 1:1 sessioner fastlægges et nyt tidspunkt dog efter aftale mellem parterne. Ændringer giver ikke ret til hel eller delvis tilbagebetaling af betalte beløb.

Rie Jespersen ApS har ret til at aflyse købte ydelser/sessioner mod tilbagebetaling af den del af det betalte beløb, som dækker den/de aflyste ydelse(r)/session(er). Rie Jespersen ApS kan vælge, men er ikke forpligtet til, at tilbyde at erstatte den/de aflyste ydelse(r)/session(er) med nye efter nærmere aftale. Siger du ja til et evt. tilbud om erstatningsydelser/-sessioner, har du ikke også ret til tilbagebetaling.

Du er selv ansvarlig for at møde eller ringe op eller logge på på de aftalte/meddelte tider, og for at du har en velfungerende telefon- og/eller internet forbindelse samt en aktiv e-mail konto med tilpassede spamfiltre. Du er selv ansvarlig for at oplyse dine til enhver tid aktuelle telefonnumre og e-mail adresser. Oplysningerne skal gives skriftligt på ovennævnte e-mail adresse.

Hvis du er forhindret i at møde op til en booket session live eller online, skal afbud meldes senest med 24 timers varsel til Rie Jespersen på telefon 60 85 51 19 (opkald eller sms). Meldes der afbud mere end 24 timer før den aftalte tid, kan du reservere en ny tid eller få eventuel forudbetaling refunderet. Meldes der afbud senere end 24 timer før den aftale tid, eller udebliver du uden afbud, opkræves det fulde beløb for den planlagte session/ydelse. Ved deltagelse på online gruppeforløb refunderes betalingen ikke. En session anses for booket når aftalen er indgået eller bekræftet skriftligt.

Betaling og betalingsbetingelser

Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms.

Ved kortbetaling af fortløbende køb er du selv ansvarlig for at give besked, hvis du får nyt kort. Besked skal gives skriftligt på ovennævnte e-mail adresse.

Betaling kan foregå enten med kontanter ved fysisk fremmøde, med kortbetaling via webshop, med Mobilepay til nr. 44 197 eller ved bankoverførsel til Rie Jespersens bankkonto Reg. nr. 9129 kontonr. 0004330870 på baggrund af faktura fremsendt enten før eller efter ydelsen/sessionen er afviklet. Betalingsfristen er 8 dage fra fakturaen er sendt til din email. Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 0,70%, pr. påbegyndt måned, samt et gebyr på 100,00. Fakturaen fremsendes på email. Du er selv ansvarlig for at tjekke dit spamfilter/uønsket mail ved modtagelse af fakturaen. Uanset hvilken betalingsform som aftales, er aftalen/tilmeldingen endeligt bindende. Forsinket eller udebleven betaling kan ikke anses for gyldig opsigelse/ophævelse af aftalen.

Ansvarsbegrænsning

Ethvert erstatningsansvar, som Rie Jespersen ApS og /eller Rie Jespersen  pådrage sig i relation til de købte ydelser og produkter er begrænset til direkte skade og tab. Rie Jespersen ApS og /eller Rie Jespersen skal under ingen omstændigheder være ansvarlig for indirekte skade eller tab. Ansvarsfraskrivelsen for indirekte skade og tab gælder uanset arten af erstatningsansvar, og uanset om Rie Jespersen ApS og /eller Rie Jespersen har handlet simpelt uagtsomt. Rie Jespersen ApSs og /eller Rie Jespersens erstatningsansvar for direkte skade og tab er begrænset til 50 % af prisen på den ydelse eller det produkt, som erstatningsansvaret vedrører.

Du har som kunde selv ansvaret for at tage hånd om dig selv i din proces før og efter din/dine session/sessioner. Rie Jespersen ApS giver ingen garanti for udkommet af sessioner/ydelser og betaling kan ikke annulleres eller tilbagebetales med begrundelse i manglende oplevelse af bedring/forandring/effekt af ydelsen/sessionen/produktet.

Rettigheder

Rie Jespersen ApS har alle rettigheder til leverede ydelser og produkter, hvad enten de er live, digitale eller trykte. Ved køb opnås alene en brugsret til det købte. Brugsretten er personlig. Det købte må kun anvendes til eget brug. Det købte skal behandles fortroligt og må ikke udleveres eller videregives til tredjepart.

Det købte må ikke anvendes til andre formål end det, hvortil det er købt, herunder må det købte særligt ikke anvendes kommercielt i direkte eller indirekte konkurrence med Rie Jespersen ApSs virksomhed. Rie Jespersen ApSs og Rie Jespersens navne må ikke anvendes i reklame- eller referenceøjemed uden skriftlig tilladelse. Såfremt det købte eller Rie Jespersen ApSs og Rie Jespersens navne anvendes i strid med denne bestemmelse, er Rie Jespersen ApS berettiget til en bod på 100.000 (hundrede tusinde) kr. pr. overtrædelse. Såfremt der er tale om en fortsættende overtrædelse beregnes en ny konventionalbod for hver påbegyndt måned. Rie Jespersen ApS er også berettiget til at få overtrædelsen stoppet ved fogedforbud uden sikkerhedsstillelse.

Fortrydelsesret for forbrugere

Som forbruger, har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Rie Jespersen ApS. Fortrydelsesretten gælder dog ikke levering af digitalt indhold. Ved køb af ydelser løber 14 dages fristen fra den dag, hvor aftalen blev indgået. Hvis du ønsker ydelsen leveret før fristens udløb, kan du give dit udtrykkelige, skriftlige, forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fortrydelsesfristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret. Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel under leveringen at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelig betaling for den del af ydelsen, der allerede er leveret. Uanset om du har købt ydelser eller produkter, skal du indenfor de 14 dage give os udtrykkelig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, på ovennævnte e-mail adresse. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte deltagelse i/modtagelse af købte ydelser/produkter. Ved tilmelding til ydelser (uddannelser/kurser/workshops)/sessioner har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, medmindre ydelsen/sessionen afvikles inden for 14 dage efter købet. Hvis ydelsen/sessionen afvikles inden for 14 dage efter købet gælder betingelserne som angivet under punktet ”Afvikling, ændring og aflysning”, medmindre særlige betingelser er angivet ved tilmelding til den pågældende ydelse.

Klageadgang for forbrugere

Er du forbruger, og vil du klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Rie Jespersen ApS på ovennævnte e-mail adresse. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Lovvalg og værneting

Aftalen er undergivet dansk ret. Enhver uoverensstemmelse mellem parterne skal afgøres ved Retten i Aarhus som første instans.

Datapolitik for Rie Jespersen ApS

  1. Kort overblik: Rie Jespersen ApS indsamler kun de oplysninger om dig, som du selv afgiver i forbindelse med køb af ydelser og produkter eller tilmelding til nyhedsbreve. Formålet med indsamlingen er at kunne gennemføre det køb/den levering, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Vi behandler dine oplysninger fortroligt og i overensstemmelse med Persondatalovens (GDPRs) regler. Dine oplysninger videregives ikke til tredjepart. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger Rie Jespersen ApS har om dig. Hvis oplysningerne ikke er korrekte, har du ret til at få dem ændret eller slettet. Du kan rette henvendelse herom til kontakt@riejespersen.dk. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbreve ved at klikke på afmeldelseslinket i enhver email fra Rie Jespersen eller ved at rette henvendelse til ovennævnte emailadresse.
  2. Databehandler og dataansvarlig: Som firmaets eneste ansatte er Rie Jespersen (herefter “databehandleren”) både databehandler og dataansvarlig.
  3. Dataplacering: Der overføres ikke data til udlandet. Al data opbevares hos Rie Jespersen ApS (herefter “virksomheden”) enten digitalt eller på papir.
  4. Data protection officer (DPO): GDPR-lovgivningen siger, at man skal have en DPO, hvis virksomhedens hovedaktivitet beror på en omfattende behandling af følsomme personoplysninger. Da virksomhedens hovedaktivitet ikke beror på dette, har firmaet ingen DPO.
  5. Samtykke: Inden en ny kunde påbegynder en behandling eller et forløb hos virksomheden underskrives firmaets samtykkeerklæring for databehandling. Ved opskrivelse til nyhedsbrev læses og godkendes samtykke vedrørende nyhedsbrev.
  6. Dataportabilitet: Da virksomhedens hovedaktivitet ikke er databehandling, og firmaet ikke håndterer store mængder data digitalt, er det ikke muligt at få flyttet dine data digitalt til andre firmaer. Du kan i stedet få udleveret dine data og selv indlevere dem fx til en anden behandler, hvis du ønsker det.
  7. Retten til at blive glemt: Kunder kan kræve deres data slettet hvis:
    1. Det ikke er nødvendigt at behandle persondata, for at kunne forfølge formålet
    2. Den registrerede trækker sit samtykke tilbage, og der ikke er et andet hjemmelsgrundlag at basere behandlingen på
    3. Databehandlingen er ulovlig
    4. Sletningen er nødvendig for at opfylde et lovkrav
    5. Registreret person er under 16 år gammel

Databehandleren må gerne forsætte med at behandle persondata, efter den registrerede har anmodet om at blive glemt, hvis hjemmelsgrundlaget har været samtykke og et andet hjemmelsgrundlag finder anvendelse – eller hvis behandlingen er nødvendig for et af de specifikke formål beskrevet i GDPR-lovgivningens artikel 17(3), herunder ytringsfrihed eller af hensyn til offentlig sundhed. Derfor anser databehandleren sig for berettiget til at opbevare noter fra behandlingen så længe hun arbejder med at formidle sin viden om alternativ behandling, så hun kan bruge erfaringerne fra behandlingerne i anonymiseret form til metaundersøgelser og som caseeksempler i udgivelser om de anvendte behandlingsformer.

  1. Privacy-by-design/ Privacy-by-default: Når nye produkter udvikles, medtænkes det fra starten, hvordan evt. indsamlet data skal behandles.
  2. Impact Assesment: Der er foretaget en impact assesment for de forskellige teknologier, produkter og processer. Denne kan udleveres på efterspørgsel.
  3. Underretning ved databrud: Hvis data mod forventning skulle blive lækket, vil databehandleren underrette Datatilsynet og den/de pågældende person(er) uden ugrundet ophold.
  4. Compliance programmer: Nærværende GDPR-strategi sikrer at virksomheden håndterer data i overensstemmelse med GDPR lovgivningen. Oversigt over hvilke databehandlinger virksomheden foretager findes i firmaets Impact Assesment.